Bloggutmaning dag 4 - Min historia med Star Stable

Plocka på dig Esmes bloggutmaning här!

Dag 4 - Min historia med Star Stable
.
Min histora med Star Stable, Jorvik och hästar må vara kort, men händelserik. Jag antar att det vettiga vore att börja från början?
Random bild från en mysig ritt jag hade för mig själv, skönt att bara kunna rida och låta tankarna rusa.
 
Så, december 2015. Jag satt och spelade MovieStarPlanet, och jag hade typ tröttnat på det, så jag kollade runt i MSPs forum för att fråga om det fanns bra spel att spela. Otroligt många sa Star Stable, och jag hade faktiskt försökt testa det några veckor tidigare, men nu hade jag fått en ny dator som jag faktiskt kunde installera spelet på. Så det var på´t igen, ladda ner spelet och trycka på SPELA NU!
 
Det första jag såg var en Skapa karaktär-skärm. Det här minns jag som lite pinsamt, och jag skäms lite för det, men jag tänkte verkligen "nu ska jag ta de saker som ingen annan har så jag är unik" och japp... Sigrid blev ful. Eller, det blev hon egentligen inte, faktiskt. Men det är inte jag idag. Jag valde det röda, eller ja, det orangea sidecuthåret och det där sminket med rödaktigt läppstift och beauty mark vid läppen. Jag minns faktiskt inte hur jag tänkte när jag valde namnet. Det bara blev, och det blev så perfekt som det någonsin kunde bli. Så var det ju det här med att man hade en häst och så ehe. Jag var inte seriös när jag skapade min karaktär(fast det gick ju bra ändå, hon heter ju inte typ Apollinyara Hummingbirdbrooke (förlåt Apollinyara om du läser detta) eller något annat random)... Men lite seriös måste jag nog varit, annars skulle inte Wishwish sett ut såhär:
 
Men ja. Jag var lite oseriös när jag valde namnet på den vita älgen, jag ville ha Moonmoon eftersom jag tyckte han såg korkad ut och hela baletten. Men det fanns inte, så Wishwish blev det!
 
Ja. Efter jag hade skapat Sigrid var jag i full färd med att rädda Jorvik. Det är så roligt, jag minns att jag tyckte det var jättecoolt att springa och hämta de där viktiga papprena hos Mrs. Holdsworth. Fast, det kanske inte var just precis det uppdraget, men jag vet att jag stod vid Thomas Moorland och gjorde ett uppdrag och bara "Fan vilket coolt spel!". Så valet var självklart, jag skulle bli Star Rider! Fast det var bara för att få en ponny så jag kunde göra ponnyuppdragen. Den ponnyn ersatte Wishwish ("Han är korkad och fastnar i allt!"), och jag minns att jag i mars red på den stackars ponnyn vid Norra Länken, och där träffade jag Sigrid Wintervalley.
<3 Men vad hade jag på mig tho?? Hade aldrig haft på mig något sånt idag :x
Och det här är faktiskt pinsamt att berätta, men jag blev typ vän med Sigge för att hon var med i SWS, som ni ser på bilden... Och det råkade vara min drömklubb, heh. Men jag gav upp drömmen om SWS, inte för att jag blev nekad, jag kom faktiskt in, utan för att jag kände att deras eventtider inte passade mig. Men Sigge och jag förblev vänner. Och hon är fortfarande en av de bästa vänner jag haft (och då har jag inte haft särskilt många) och hon och resterande SHC är mina små älsklingar <3
 
Jag skulle kunna skriva mycket mer om Star Stable och dess inverkan på mitt liv, för ärligt talat, utan SSO hade jag inte varit den jag är idag. En riktig, jävla, bamsekram till de fantastiska människor på SSOHQ! <3
Josefine Svärd
2016-11-15 @ 20:57:59
URL: http://josefinesvard.blogg.se/

mysig blogg :D

Eva Bunnyland
2016-11-16 @ 15:32:44
URL: http://evab.blogg.se

Men faan Sigrid, varför ville du typ bli "unik"?! xD

Svar: Jag var i "rebellfasen" vet du xD Fy så pinigt :x
Sigrid Sam Winterdotter

Eva Bunnyland
2016-11-16 @ 15:32:59
URL: http://evab.blogg.se

PS: Menar inget illa då, jag skojar

Eva Bunnyland
2016-11-18 @ 11:54:14
URL: http://evab.blogg.se

Haha xD Du ba: "Å jag måste se ut som ingen annan!" Haha! Men det är okej alla gör konstiga saker ibland ;)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0