Recension: My Western Horse

Hej! Idag så slösurfade jag lite på Google Play, och kollade efter roliga appar att ladda ner. Då hittade jag den här
appen, My Western Horse. Jag laddade ner den eftersom den verkade spännande, och jag tyckte den var jätterolig!
Jag var ju tvungen att skapa Silvermist, såklart! Är han inte söt? <3
 
Spelet handlar alltså om Karla, som är hos sin moster som har sysslat med westernridning. Karlas mamma sänder henne till mostern eftersom Karla inte slutar tjata om ridning, och hennes största dröm är att äga en egen häst. Spelet går ut på att man skapar en häst, och får döpa den, sen ska man ta hand om den, som ni ser på bilden ovan, träna den, som ni ser på bilden nedanför.
 
Styrningen tyckte jag var jättesvårt i början, det handlar alltså om att luta sin telefon eller tablet ner eller upp till hästskon beroende på om det ska gå snabbare eller inte. Det låter inte så svårt, men det är det...
 
Men man ska alltså (så som jag uppfattat det, råkade som sagt klicka mig igenom introduktionen) ta hand om och träna moster Polly's (ja, hon heter så) häst, och beroende på hur bra hästen mår i slutet av dagen, så får man en viss summa Brownie Points. Om man genomför en träning får man också Brownie Points, och om man vinner en tävling. Jag vet inte varför det heter Brownie Points, det låter ganska konstigt tycker jag, Polly Points hade låtit bättre. Men hursom, Brownie Points är som ryktespoäng med Polly. Ju mer BP du har, desto mer låter Polly dig göra. Så, jag antar att det är en mashup av ryktespoäng och XP.
 
Jag tycker spelet är kul, det blir inte enformigt eftersom det finns så mycket att göra. Övningarna är lagom svåra och spelet har ganska fina animationer. Det enda jag inte tycker om är sadeln, eftersom det är den fulaste westernsadel jag sett och det gör ont i mina ögon, och så tycker jag inte om att det karaktären har på sig här är det enda som finns i klädesväg. Man kan ändra färg på västen, hatten, byxorna, stövlarna och schabraket. Det är tråkigt, jag skulle önska att det fanns mer möjligheter, särskilt andra sadlar eftersom den gör så ont att titta på.
 
Jag hoppas att ni tyckte om denna spontana recension, vem vet om det blir fler i framtiden?



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0