Frieserhästarna som delade en nation

Tidsinställt inlägg. När ni läser detta är jag i Göteborg och lever loppan. Tjoho!

STORT tack till Majken och Svea (som inte använder Instagram)!
 
I somras hände det. Frieserhästarna sänktes med 200 starcoins för att sedan försvinna - för evigt? Ingen vet. De ersattes snabbt av nya hästar. Hästar som kallades friesers men som aldrig, aldrig skulle kunna överglänsa originalet. Den svarta pälsen var ersatt av en grådassig sak, som inte alls går i samma djupsvarta intensiva nyans. Den flygande långa lockiga manen ersattes av en flottig kalufs, överdrivet blänkande. Den nya friesern kråmar och lyfter upp hoven som om de är sjuk eller tigger, medans den gamla bara lugnt tittar sig omrking ibland. Jorvik delades - antingen gillade man de gamla eller så gillade man de nya.
 
Är ni Team Gamla eller Team Nya?
 
Själv föredrar jag, som ni förmodligen såg i texten, de gamla. Men det finns ju nackdelar, men bara två. Animationerna och den kantiga kroppen. Slut på nackdelar. Vad sa ni? Ska jag räkna upp nya frieserns fördelar? Hahaha. Nej. Jo. Skuggningen är fin, animationerna är fina (förutom den där framhoven) och ögonen är sjukt gulliga. Jag vill verkligen att de gamla hästarna ska komma till hästmarknaden. Jag brukade hoppas att "nu kommer säkert frieserhästarna till marknaden!" varannan uppdatering, men jag insåg att SSO hade glömt bort dem, och det gick dessutom rykten om att en Game Master hade sagt att frieserhästarna inte skulle komma tillbaks. Jag blev oerhört ledsen. Tänk på de klubbar som har frieserhästen som klubbhäst? Det ser ju fånigt ut med 12 gamla frieserhästar och 2 nya. Så SSO - ge oss de nya frieserhästarna!
Eva Bunnyland
2017-01-08 @ 12:01:09
URL: http://evab.blogg.se

Själv tycker jag bättre om dom nya, men en del saker håller jag med om...
Gillade inte den gamla så jättemycket, tyckte inte den passade mig iaf, men när den håller upp hoven sådär... det ser faktiskt inte coolt ut...

Bambi Deerheart
2017-01-09 @ 17:59:47
URL: http://bambideerheart.weebly.com/

Jag gillar dem nya väldigt mycket! :)
Jag vill dock ha en som är riktigt svart i färgen.
Visst ser dem lite "beniga" ut. Men det för mig gör det inget. Dock tycker jag det är lite dåligt av SSO och gå ut och säga att de gamla kommer igen. Men ingen äldre har synts till än.

Svar: Eller hur!
Sigrid Sam Winterdotter

Rebecca och Daisy

Själv så är vi team gamla! Vi tycker det är synd att den gamla frisern aldrig sattes ut på hästmarknaden som lovat...




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0