Event

OBS! Ta det inte på fel sätt. Snälla! OBS!
 
Dextra har joinat en klubb som heter Luce Kittens. Det är egentligen bara en klubb jag tänkte joina för att jag vill inte bli spammad, men de är trevliga. Kanske lite... Inte omogna, det ordet är överanvänt, men lite under (ganska mycket) under min ålder. Så ja, känner mig ganska gammal och tråkig när jag umgås med dom. Men de är som sagt riktigt trevliga och snälla, och idag var jag med på det första eventet. Det var hoppning, och jag kan inte säga att det var särskilt strukturerat men det var säkert första gången Miranda höll en lektion, så jag tycker att det var riktigt modigt av henne!
 
Det började med att vi samlades och radades upp utanför ridhuset. Outfiten och hästen Signe har är klubboutfit, och jag har inte den, annars hade jag haft den på mig. Efter vi hade haft upprop och snackat om en hel del andra saker så sa Miranda att vi kunde värma upp själva i ridhuset. Så jag och Jewel skrittade in i hoppdelen och gick ut i vänster varv, och alla andra följde efter mig så jag gjorde snett igenom så att det inte skulle bli alla i en klump. Men det blev alla i en klump (som alla gjorde som hen i täten) och så jag som går i motsatt varv :P Men det var roligt, och efter ett tag med att uppvärma (då det började bli ganska tråkigt tbh) sa Miranda att vi skulle värma upp själva. Jaha. Ännu mer uppvärmande, och efter en halvtimme så radade vi upp oss i dörröppningen.
 
Sjukt fin bild på Dex och Jewel!
 
Sen gick vi på ett led med Miranda i täten och skrittade ut i höger varv, sen började vi trava, och galoppera, och sen fick vi hoppa. Efter vi hade hoppat typ 3-4 hinder på led så sa hon att vi skulle resultattävla Baronessans första bana. Alla gasade på för fullt, och jag kände mig lite out of place för att jag tog lektionen som en riktig lektion. Jag har dock aldrig varit på en riktig lektion, så jag har inget att säga till om, säger jag som skrivit ett helt blogginlägg om saken.
 
Men som sagt, eventet var kul och det är trevligt att göra saker med andra!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0