Stormgården

 
Stormgården. Det stället spelar hamnar när hon panikslaget flyr från GED, alltså det första ställe man besöker i Epona. Ändå har jag inte sett det så mycket på sociala medier som t.ex. bloggar eller YouTubekanaler, varför? Det finns helt enkelt inget av värde här. Ingenting har hänt här sen jag i full galopp ramlade in på gården. Ingenting har hänt sedan Tatiana försäkrade mig att jag var säker här och bad mig öppna grindarna till resten av det sagolandskap Epona är.
 
Det är riktigt tråkigt. Jag vet att Tatiana och Harald har både höns, kor och grisar. I vanlig ordning borde ju vi få hjälpa till på gården i utbyte mot både ryktespoäng och Shillings, varför har vi inte fått dagliga här? Eller en affär, till och med Wolf Hell Inn har en affär!
En affär hade varit ett trevlig inslag på den här ganska tråkiga gårdsplanen. Eller varför inte ett par dagliga med Harald, som att mata hönsen eller korna?
 
 
Jag vill också veta mer om karaktärerna. Den lilla backstory vi fått genom platsbeskrivningar och uppdragsdialoger berättar hur familjen Stormheart bodde på (det som nu är) gamla Stormgården, där släkten Stormheart bott sen Jon Jarl kom till Jorvik (1200-talet) och bara det öppnar ju för frågor.
 
Den här bilden är tagen vid ett senare tillfälle än de andra, därav outfiten.
 
Den där gården ser för det första väldigt modern ut för att vara byggd på 1200-talet, och för det andra ser den väldigt liten ut för att tillhöra en stor släkt. Man tänker ju att de borde ha ett slott eller en herrgård, inte ett vanligt bostadshus...Den nya gården är ju större än den gamla, hallå?
 
Tatiana är nog en av mina favoritkaraktärer utseendemässigt, jag älskar håret (även fast en sådan frisyr aldrig skulle kunna funka på SSO) och klänningen! (Ge oss en sån SSO) Överdelen på klänningen är to die for, haha!
 
Vill ni veta mer om Stormgården och dess invånare? (Och före detta invånare, hade älskat en spökNPC!)
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0