Moorland... Eller Fort Pinta?

Jag har tänkt på det här jättelänge... Det gäller hemstall. Jag bor ju i Moorland, men jag har funderat på Fort Pinta ett tag. Så jag skriver det här inlägget för att rada upp för och nackdelar.
 
 
Fördelar
 
+ Det känslomässiga och nostalgiska värdet.
+ Många banor vilket gör det till en bra startpunkt för levlingsrunda.
+ Min levlingsrunda startar där.
+ Fina miljöer.
 
Nackdelar
- Det är svårt att ta fina bilder utan att bli fotobombad av någon.
- Så. Många. Nybörjare. Inget ont mot nybörjare, men när sägchatten bombaderas av "Var är smedjan?" och liknande frågor är det lätt att bli trött.
- Det känns för litet för mig. Jag känner att jag inte längre är en nybörjare och bör därför inte bo i Moorland.
 
 
 Fördelar
+ Transportmöjligheter! Från Fort Pinta kan man ta sig till både Sydhoven, Gyllenåsarnas dal, Skördebygden, och resten av Silverglade på ett kick! Och just det, gallerian och snart Jorvik City!
+ Riktigt fint med sommarmiljö och tropiska aura.
+ Nära till discot!
+ Många butiker (och en galleria!)
+ En klätterställning! Jag menar, ett fort.
 
Nackdelar
- Bara ett lopp.
- Stor brist på dagliga...
- Hemlängtan!
 
 
Ja, då har jag sammanfattat dem. Och om sanningen ska fram så vet jag inte vad jag ska välja... Står mellan trygga hemmet eller terminalen...
Vad tycker ni?
Eva Bunnyland
2016-12-05 @ 19:44:27
URL: http://evab.blogg.se

Jag tycker att FP är jättefint men det känns inte riktigt som "hemma" för mig. Själv bor jag i Jorvikstallet och även det har ju sina fördelar och nackdelar, men jag tycker att Skördebygden är väldigt fint och Jorvikstallet känns verkligen hemma. Fast en nackdel med Skördebygden är att man inte kan ta sig runt med transporter till andra delar, till exempel åker jag till Dinodalen nästan varje dag. Oftast orkar jag inte rida. Om jag inte orkar rida så måste jag antingen ta färjan till typ Fort Pinta och sen ta transport därifrån till Valedale, eller åka transport till värdshuset eller något och sen ta transporten från Moorland eller Steves gård för att åka till Valedale, så det är alltid två transportfordon om jag inte orkar rida någon sträcka :/ Vad skulle du tycka om att bo i Jorvikstallet?

Svar: Helt uteslutet för mig...
Sigrid Sam Winterdotter

Rebecca och Daisy

Ifall det var fast från oss så skulle vi välja moorland, där börjar din resa och det känns helt enkelt som hemma :) Dessutom gillar vi också det att där finns så många race man kan göra!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0